معایب ایمپلنت دندان و احساس درد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 93
:: بازدید سال : 905
:: بازدید کلی : 3978

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

معایب ایمپلنت دندان و احساس درد
سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 13:47 | بازدید : 152 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان پیچ های تیتانیومی است که در استخوان فک قرار می گیرد. سپس یک پست در ایمپلنت دندان قرار می گیرد و می توان تاج، پل یا دندان مصنوعی را بر روی آن ثابت کرد.

 بررسی مزایای ایمپلنت دندان

  • پیچ های تیتانیوم مانند یک ریشه عمل می کنند و باعث ثبات تاج می شود.
  • برخی از افراد می توانند نسبت به موادی که برای ایجاد پروتز استفاده می شوند حساسیت داشته باشند در حالی که ایمپلنت ها کاملاً از نظر زیست شناختی قابل قبول هستند.
  • صحبت کردن و گفتار معمولاً در افرادی که ایمپلنت دندان انجام داده اند بهتر اتفاق می افتد اما دندان های مصنوعی می توانند کاملاً تحریک کننده باشند وشما مجبور هستید در شب آن ها را از دهان خود خارج کنید.
  • در حین جابجایی هیچ نقطه از ایمپلنت درد وجود ندارد.
  • توانایی جویدن شما نیز کاملاً احیا می شود و به راحتی می توانید غذا میل کنید.

بررسی معایب ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت های دندانی بر خلاف دندان مصنوعی زمان بیشتری برای درمان می خواهد.
  • کاشت ایمپلنت از نظر قیمت و هزینه گران تر است.
  • اگر از آن دسته از افرادی هستید که خارج کردن دندان برای شما مهم است ایمپلنت گزینه ی مناسبی برای شما نخواهد بود.

آیا ایمپلنت دندان دردناک است؟

بعد از هر مرحله جراحی، مقداری از درد و ناراحتی پیش بینی می شود. بسیاری از بیماران می دانند که پس از قطع شدن بی حسی درد یکی از اولین مواردی است که آنها بعد از کاشت ایمپلنت متوجه می شوند. پس از جراحی ایمپلنت دندان، دندانپزشک ممکن است برای تسکین ناراحتی داروی مسکن تجویز کند.

در مناطقی که ایمپلنت در آن قرار دارد، و همچنین در فک و اطراف این ناحیه، ممکن است به دلیل سوراخ شدن لثه در حدود یک هفته بعد از عمل  دچار ناراحتی شوید. بسته به محل قرارگیری ایمپلنت، این درد ممکن است تا گونه ها، چانه ها یا زیر چشم ها گسترش یابد. بیشتر بیماران درد جراحی ایمپلنت دندان را تقریباً برابر با کشیدن دندان یا گرفتن کانال ریشه می دانند، اگرچه میزان این ناراحتی و درد از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

عوامل مختلف تاثیرگذار بر جراحی ایمپلنت دندان

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر میزان احساس درد بعد از جراحی ایمپلنت دندان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال اگر عمل جراحی شما پیچیده تر باشد، یا در صورت نیاز به پیوند استخوان، جراحی سینوس یا سایر درمان های اضافی، نیاز داشته باشد؛ می توانید بعد از درمان درد بیشتری را انتظار داشته باشید.

ناراحتی دیگری که ممکن است تجربه کنید شامل کبودی، خونریزی و تورم است. تمام عوارض جانبی شما باید طی یک هفته تا ده روز از بین بروند. اما اگر این دوره طولانی تر شد لزوماً به معنای اشتباه بودن ایمپلنت نیست، به ویژه اگر درد با تورم همراه نباشد.

به منظور کاهش درد و سایر عوارض جانبی، می توانید یک بسته یخی را در قسمت خارج از دهان خود، روی ناحیه ایمپلنت قرار دهید. استراحت کافی داشته باشید تا بدن شما روند بهبودی را شروع کند.

بهبودی بعد از جراحی ایمپلنت دندان بستگی به عوامل زیادی دارد و روند بهبودی هر بیمار متفاوت است. بعضی از افراد سریعتر از دیگران بهبود می یابند. اگر هنوز دو یا سه هفته بعد از عمل درد دارید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید، زیرا درد طولانی مدت می تواند یک عفونت یا مشکل دیگر در مورد ایمپلنت باشد.

داروهای درمان درد ایمپلنت

مسکن ها برای درمان درد ایمپلنت

عوامل موثر بر سطح ناراحتی کاشت ایمپلنت

همانطور که اشاره شد پیچیدگی عمل می تواند بر میزان درد تأثیر بگذارد. انجام عمل پیوند استخوان یا لیفت سینوس قبل از عمل معمولاً باعث ایجاد حساسیت بیشتری در بیمار خواهد شد. همچنین ممکن است بسته به سلامت لثه و استخوان ، عوارض جانبی مانند کبودی، تورم و خونریزی را تا حدی تجربه کنید. این تجربه در افراد مختلف متفاوت است و به همین ترتیب سرعت بهبود آنها با هم فرق دارند.

دستورالعمل های بعد از عمل را که به شما داده می شود با دقت دنبال کنید.

  • برای کاهش ناراحتی، دندانپزشک به شما توصیه می کند که از مسکن ها استفاده کنید. به طور معمول ایبوپروفن توصیه می شود. اگر تصمیم به مصرف آن گرفتید، باید هر هشت ساعت حدود 600mg مصرف کنید. اگر این درد شما را تسکین نمی دهد، به دندانپزشک بگویید تا آنها بتوانند چیزی قوی تر را تجویز کنند.
  • برای کاهش تورم از یک بسته یخی استفاده کنید. و بعد از رسیدن به خانه، آن را در اسرع وقت بر روی گونه قرار دهید.
  • لثه های خود را در آب نمکی گرم شستشو دهید.
  • برای جلوگیری از تحریک دندان ها، از خوردن غذاهای جامد و سخت خودداری کنید. غذاهای سرد و نرم مانند بستنی، اسموتی و ماست ایده آل هستند.
  • به بهداشت دهان و دندان توجه ویژه ای داشته باشید.
  • اگر درد بدتر شد یا بیشتر از حد لازم طول کشید، برای جلوگیری از مشکلات جدی، سریعاً با متخصص دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • استراحت زیادی داشته باشید و هیچ کار دشواری نکنید تا اجازه دهید روند بهبودی کار خود را انجام دهد.

ایمپلنت های دندانی و کنترل درد

اگر بعد از زمان بندی ذکر شده در بالا، علائم تورم و عفونت را مشاهده کردید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. آنها می توانند ایمپلنت های دندان و بافت لثه اطراف آن را بررسی کرده و هرگونه مشکلی را ترمیم کنند.

با استراحت، مسکن ها و بستنی باید بتوانید میزان دردتان را بعد از عمل به حداقل برسانید. چند روز درد و ناراحتی برای پرداخت سلامت طولانی مدت دندان و یک لبخند عالی به نظر می رسد قیمت کمی است.

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: